SERDECZNIE ZAPRASZASZAMY
NA PIERWSZE ZAJĘCIA UMUZYKALNIAJĄCE
DLA MAŁYCH DZIECI
METODĄ E.E.GORDONA!
Kiedy: 15.03.2022 -wtorek
GRUPA I 16.30-17.10
GRUPA II 17.30-18.10
Dla kogo: Dzieci i niemowlęta w wieku od 6 miesięcy do 6 lat wraz z opiekunami
Czas zajęć: 40 minut
Cena za pierwsze zajęcia: 20 zł
Cena regularna : 35 zł
Zapisy pod numerem: 531 748 783 (liczba uczestników ograniczona)
Jak wyglądają zajęcia : https://youtu.be/T8KDibIR38
Prowadząca: Magdalena Maria Makowska
Absolwentka Akademii Muzycznejw Katowicach na wydziale Kompozycji i Teorii, specjalność: Rytmika oraz PSM I i II stopnia w klasie śpiewu solowego.Ukończyła certyfikowany kurs gordonowski-Improwizuję czyli audiuję oraz szkolenie z zakresu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności na warsztatach i kursach z zakresu Terapii Tańcem i Ruchem. Posiada spore doświadczenie sceniczne. Przez lata była nauczycielem teorii, rytmiki i fortepianu w Polsce i za granicą oraz animatorem życia kulturalnego organizacji polonijnych. Swoje doświadczenie pracy z ruchem i muzyką wykorzystywała również podczas zajęć z osobami z niepełnosprawnością.
Opis zajęć : Na zajęciach dziecko aktywnie uczy się znaczeń i symboli w systemie muzycznym i z czasem, przyswają je w swoim własnym sposobie komunikacji. Dzieje się to w naturalnych warunkach dla dziecka. Dlatego na zajęciach tak ważny jest odpowiednio dobrany ruch i gesty. Wchodząc w bezpośrednio w świat dziecka, za pomocą ruchu, tworząc atmosferę otwartości, bliskości i przyjaźni zapraszmy je do komunikowania się za pomocą dźwięków- muzyka staje się językiem!
Celem zajęć jest:
- nauka myślenia językiem muzycznym- tzw. audiacja
- przygotowanie do świadomej improwizacji i budowania predyspozycji twórczych
- aktywne doświadczenie pulsu muzycznego
- rozwijanie słuchu muzycznego
- rozwijanie świadomości ciała
- terapeutyczne: relaksacja, wzrost poczucia bezpieczeństwa,
nawiązywanie pozytywnych więzi z opiekunami oraz instruktorem
- integracja i rozwój kompetencji społecznych
- koordynacja śpiewania i recytowania z oddychaniem i ruchem (na dalszym etapie)
Jak wyglądają zajęcia:
- głosowa prezentacja oraz improwizowanie:
– śpiewanek w systemie dur moll oraz
w systemach skal modalnych
-rytmiczanek w metrach regularnych i złożonych
- aktywność ruchowa rozumiana w świetle metody Labana
- kołysanie, bujanie, noszenie na rękach poruszając się w pulsie
- korzystanie z rekwizytów: kolorowe chusty, piłki pilates, pluszaki, piórka, bańki, chusta klansa itp
Ograniczamy śpiewanie piosenek z tekstem do minimum, tak aby dziecko mogło się skoncentrować tylko na melodii lub rytmie,
a nie słowach, a to nauczy je śpiewać czysto. Słów używamy tylko, gdy jest to absolutnie konieczne.
Zajęcia prowadzone są zgodnie z zasadą kolejności uczenia się (sekwencyjności). Nie wymagamy od dziecka tego, na co jeszcze nie jest gotowe: nie poprawiamy, nie korygujemy błędów, nie pouczamy…Każde dziecko przechodzi przez kolejne etapy we własnym tempie.